tullshows.com'"

JETHRO TULL LYRICS 1968/2013

martes, 14 de mayo de 2013

THE STATE PRESS-IAN ANDERSON INTERVIEW

THE STATE PRESS-IAN ANDERSON INTERVIEW.
Ian Anderson of Jethro Tull speaks about music’s evolution
Los fans de Jethro Tull tienen la oportunidad de ser testigos de la actuación de Ian Anderson interpretando en su totalidad  "Thick as a Brick" y "Thick as a Brick 2" el próximo 10 de julio. Florian Opahle, John O'Hara, Scott Hammond y David goodier le acompañarán en el Symphony Hall de Phoenix. Las entradas se pueden adquirir a través de Ticket Master.

El destacado músico ha deslumbrado al público de toda Europa con sus bien elaboradas canciones. The State Press tuvo la oportunidad de hablar con Anderson acerca de la evolución de la música británica.


 The State Press: ¿Cómo cree que el rock ha evolucionado desde los años 60?

Ian Anderson: Desde que me involucré en la música a la edad escolar, ha evolucionado mucho. Yo tenía 9 años cuando Bill Haley y (Elvis) Presley se hicieron famosos para el público británico. Había una enorme cantidad de cambios en aquella época. Desde los años 70, se han producido cambios tecnológicos. Los grandes años del rock estaban entre mediados de los años 60 hasta mediados de los 80, si se incluyen algunos de los elementos del pop.En los últimos 25 años no ha habido nada de eso. No se puede tener la evolución siempre. El rock es la música de los años 60, 70 y 80.

SP: ¿Qué piensa de la invasión británica actual en la música?

IA: Me gustaría que tuvieran algo de originalidad. Todo el mundo ama a Adele, porque es genérico. Ella es una gran chica, y nos señala a las personas que no tienen tal vez la clásica buena imagen. Queremos que tengan éxito. Ella y muchos de los cantantes de pop son clones de lo que se ha hecho antes. Representa parte de la generación en crecimiento. Ellos tienen la propiedad de ser la nueva cara fresca, y no creo que realmente se consigue hasta. ... Me gusta la gente rara,  gente extravagantes que no suenan como los demás. Si quieres a alguien que esté loco y sea a la vez creativo, tienes a David Bowie. Está en la cima con un nuevo álbum, que es muy acogedor. Es genial ver a la gente que puede volver.

SP: Jethro Tull cambia de género cada par de años. ¿Por qué pasa eso?

IA: Soy un alma inquieta. Me gusta explorar diferentes posibilidades. No quiero estancarme. Mis influencias son la musica clásica, folk, jazz y blues. Tenemos una gran cantidad de influencias que se ejecutan a través de las canciones. Ellos (los miembros de la banda) han traído sus propias diferencias musicales a la mesa, y tiene a tu favor cómo los compañeros de la banda interpretan su música. Siempre suena un poco diferente.

SP: ¿Qué influyó en su decisión de ir en solitario?

IA: Es principalmente por el repertorio que estoy haciendo. Si se trata de un cuarteto de cuerda o algún  proyecto relacionado, tiendo a usar mi propio nombre. Si es genérica, Jethro Tull está bien. Tiendo a trabajar en términos de proyectos. Si la gente ve Jethro Tull, la gente espera ver dos horas de las mejores canciones. En cierto modo, hay que posicionarse de forma inteligente. Soy una especie de cereales para el desayuno con dos tipos de envases. Vengo con frutas y frutos secos, o con alto contenido de fibra. Usted elige.

SP: ¿Pueden esperar los fans una reunión en el futuro?

IA: Esto estaría bastante lleno. Seríamos multitud. He estado jugando con la misma corriente (miembros del grupo) durante 10 años y estoy feliz de pasar mi tiempo con ellos. Son un buen grupo de gente. Yo no creo que quiera volver al pasado con la gente que no tocarán necesariamente música nunca más.

SP: ¿Cuáles son algunos datos interesantes sobre usted que la gente no adivine fácilmente?

IA: No tengo una licencia de conducir, porque prefiero el transporte público. No me gusta ser responsable de maquinaria que podría matar a la gente. Además, mi yerno se encuentra trabajando en la serie "The Walking Dead". Él nunca me dice nada acerca de la serie, sin embargo. El elenco ha jurado guardar el secreto.

Por Lana Rogoff.
Traducción al castellano Juan M. Velardo.
WWW.STATEPRESS.COM

Fans of Jethro Tull have the opportunity to witness Ian Anderson showcase the complete “Thick As A Brick” and “Thick As A Brick 2” on July 10. Bandmates Florian Opahle, John O’Hara, Scott Hammond and David Goodier will accompany him at the Phoenix Symphony Hall. Tickets can be purchased through ticket master.
The distinguished musician has dazzled audiences across Europe with his well-crafted songs. The State Press had the opportunity to speak with Anderson about the evolution of British music.

The State Press: How do you believe that rock has evolved since the ‘60s?

Ian Anderson: Since I first became involved with music as a schoolboy, it has evolved a great deal. I was 9 when Bill Haley and (Elvis) Presley became known to the British audience. There was an enormous amount of change then. Since the ’70s, there have been technological changes. The great years of rock were between the mid-’60s to mid-’80s, if you include some of the pop elements. The last 25 years haven’t been anything like that. You can’t have evolution forever. Rock is the music of the ‘60s, ‘70s and ‘80s.

SP: What are your thoughts of the current British invasion in music?

IA: I wish that they had some originality. Everyone loves Adele, because she’s generic. She’s a big girl, and we’re drawn to people who don’t perhaps have the classic good looks. We want them to succeed. She and many of those pop singers are clones of what has been done before. It represents some growing generation. They have ownership of that new fresh face, and I don’t think it really stacks up. … I like the wacky weird people who don’t sound like the others. If you want a wacky person that is creative, there’s David Bowie. He’s on the crest of a new album, which is very welcoming. It’s great to see people who can come back.

SP: Jethro Tull changes its genre every couple years. Why is that?

IA: I’m a restless soul. I like to explore different possibilities. I don’t want to settle. My influences are classical, folk, jazz and blues. We have a lot of influences that run through the songs. They (band members) brought their own musical differences to the table, and you have to factor in how the bandmates interpret their music. It always sounds a bit different.

SP: What influenced your decision to go solo?

IA: It’s primarily with the repertoire that I’m doing. If it’s a string quartet or something more project related, I tend to use my own name. If it’s generic, Jethro Tull is fine. I tend to work in project terms. If people see Jethro Tull, people expect two hours of the best songs. In a way, you have to position yourself intelligently. I’m a breakfast cereal with two kinds of packaging. I come with fruit and nuts, or high fiber. You choose.

SP: Can fans expect a reunion in the future?

IA: That’d be quite crowded. I’ve been playing with the current (band members) for 10 years and I’m happy to spend my time with them. They’re a good bunch of people. I don’t think I want to turn the clock back with people who don’t necessarily play music anymore.

SP: What are some interesting facts about you that people would not originally guess?

IA: I don’t have a driver’s license, because I prefer public transport. I don’t like being responsible for machinery that could kill people. Also, my son-in-law is in “The Walking Dead.” He never tells me anything about the show, though. The cast is sworn to secrecy.
By Lana Rogoff
WWW.STATEPRESS.COM

JETHRO TULL-"RARITIES VOL.4"



JETHRO TULL-"RARITIES VOL.4"
2CDs
FLAC FILES

CD-1
1.Chateau D´Isaster-Unreleased from the Chateau D´Uroville Sessions, 1973
2.Aqualung-Live at the Madison Square Garden 1978-Taken from the "10 Great Songs" compilation álbum.
3.Teacher-UK Version-New 2013 Mix by Steven Wilson-Taken from the Living In The Past promotional single.
4.Too Old To Rock And Roll: Too Young To Die!-Live at the Madison Square Garden 1978-Taken from the "10 Great Songs" compilation álbum.
5.Banker Bets, Banker Wins-Unreleased Isolated Vocals.

CD-2
1.Rover- No Violins Version-Different from the original version included in the Heavy Horses LP.
2.Aqualung/Cross-Eyed Mary-Unreleased Isolated Vocals.
3.Aqualung-Violins version-Recorded Live in Monte Carlo in 1975 for the BBC radio.
4.My God/Locomotive Breath/Wind Up-Unreleased Isolated Vocals.
5.Locomotive Breath/Damburster March/Drum Solo/John Evan Instrumental-Live at the Madison Square Garden 1978-Taken from the "10 Great Songs" compilation álbum.

PART ONE

PART TWO

PART THREE

PART FOUR

Problems with Banker Bets, Banker Wins?. DOWNLOAD THE TRACK HERE